כתבו לנו בוואטצאפ

058-888888

072-397-2399

התקשרו עכשיו!

כתבו לנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהו יועץ פנסיוני וכיצד הוא יכול לעזור לכם

צברתם קרנות פנסיה במהלך השנים? מתלבטים על תכנית פנסיונית שבה כדאי להשקיע? לשם כך עומד לרשותכם יועץ פנסיוני כדי לעזור לכם להתאים את התכנית לדרישות שלכם ולהסביר לכם על כל הטפסים שאתם צריכים למלא וההליכים הביורוקרטיים שאתם צריכים לעבור כדי להסדיר את התכנית.

מיהו יועץ פנסיוני

יועץ פנסיוני הוא מומחה לכל דבר אשר יש לו רישיון ממשרד האוצר לעסוק במקצועו. ליועץ הפנסיוני יש את הידע הדרוש והממוקד בתחום הביטוח. אז נכון, תמיד תוכלו לקבל מידע על כספי הפנסיה דרך אתרי האינטרנט, סוכן הביטוח שלכם או משווק פנסיוני, אך אם אתם רוצים לשמוע את דעתו של מומחה ולהבטיח את כספי הפנסיה שלכם לעת זקנה, מומלץ לפנות ולקבל ייעוץ מטעם יועץ פנסיוני מומחה. היועץ יבחן ביחד אתכם את המטרות לטווח הארוך, יבצע הערכת מצב של כספי הפנסיה ויתאים לכם את התכנית תוך שמירה על האינטרסים שלכם.

כיצד לבחור יועץ פנסיוני

אלה כמה דגשים שיעזרו לכם לבחור את היועץ הפנסיוני המתאים לכם:

  • רישיון – כדי לעסוק בייעוץ פנסיוני, היועץ צריך להציג לכם אישור מיוחד לכך. אל תהססו לשאול אותו לגבי הרישיון. היועץ מקבל את הרישיון לאחר שהוא עובר בהצלחה את הבחינה.
  • ידע ומקצועיות – האם היועץ מספק לכם הסברים ברורים והגיוניים? האם הוא מדבר אליכם בגובה העיניים? היועץ הפנסיוני צריך לשלוט בכל המושגים המקצועיים ולדעת להסביר את תמונת המצב לכל אדם, גם אם אין לו רקע בתחום הפנסיוני. בנוסף, לפי האמרה הידועה, "אין חכם כבעל ניסיון". בררו כמה שנות ותק יש ליועץ הפנסיוני בתחום.
  • עבודות קודמות – בניגוד למהנדס או אחות שלומדים את המקצוע מאפס, היועץ הפנסיוני מגיע בדרך כלל מתחומים אחרים. אם לפניכם עומד יועץ פנסיוני, נסו לברר מה היה עיסוקו הקודם כדי להבטיח שהוא בקיא בעולם הביטוח. זה יכול להיות למשל יועץ השקעות לשעבר או סוכן ביטוח.

מה חשוב לדעת כד להיות יועץ פנסיוני

כאמור, יועץ פנסיוני הוא אדם שעבר הכשרה מיוחדת לעבוד בתחום הפנסיה, ומטבע הדברים, הוא מוכרח להיות בקיא בכל החוקים הנוגעים לתחום זה. בנוסף, עליו להיות בעל יכולת לאמוד את התנאים בשוק גם בעוד שנים רבות, כאשר ירצה לקוחו לפרוש לגמלאות ולקחת את כספו. היועץ הפנסיוני צריך להכיר את כל התכניות הפנסיוניות, לדעת איזו תכנית תשתלם יותר ללקוחו ולצפות את דמי הניהול שייגבו מהלקוח בבוא העת. מלבד הידע הניהולי, היועץ משתמש רבות במחשב ועליו להיות בעל חוש טכנולוגי מפותח כדי להשתמש ביישומי המחשב במסגרת עבודתו. אך מעל לכול, היועץ צריך לשדר ללקוח אמינות ולהיות גלוי אתו בנוגע למצבו הפנסיוני.

דילוג לתוכן