כתבו לנו בוואטצאפ

058-888888

072-397-2399

התקשרו עכשיו!

כתבו לנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

איחוד קרנות פנסיה – על מי מוטלת האחריות?

על מי מוטלת האחריות?
על מי מוטלת האחריות?

על פי נוהל משרד האוצר, יש לאחד את כל קרנות הפנסיה של אדם מסוים לקרן אחת. הנחיה זו יצאה בשלהי שנת 2016, במטרה לבטל את קיומן של קרנות לא פעילות ולרכז את כל החיסכון הפנסיוני בקרן פעילה.

סיבות לריבוי קרנות פנסיה

במהלך השנים ייתכן והחלפתם מספר מקומות עבודה, ובכל מקום חדש המעסיק פתח עבורכם קרן פנסיה חדשה.  אפשרות נוספת היא שאותו מעסיק קיבל החלטה מקצועית לעבור מחברת ביטוח אחת לאחרת, והצעד כלל פתיחת חשבון פנסיוני חדש לכל העובדים, ללא ניוד של החשבונות הקודמים.

התוצאה היא רב משמעית. אתם משלמים עמלה כפולה, לא מודעים לכמות הכספים שיש לכם בכל חשבון או לחילופין צריכים להתמודד עם הניירת הכרוכה בניהול כל חשבון פנסיוני בנפרד ולבסוף, גובה תשלום הפנסיה במועד יהיה נמוך לעומת מה שאתם יכולים לקבל בפועל.

מי אמור לבצע את האיחוד?

איחוד קרנות פנסיה צריך להתבצע על ידי החברה אשר מנהלת את קרן הפנסיה הפעילה שלכם. כדי לעשות זאת, החברה צריכה קודם לאתר את כל החשבונות הפנסיוניים שנפתחו על שמכם בעבר שאינם פעילים ורק לאחר מכן ניתן לבצע משיכה של הכספים לקרן אחת. כדי לעשות זאת עבור כל לקוח יש צורך קודם כל בזמן רב והקצאת כוח אדם למשימה, ובנוסף גם ידע וניסיון באיתור חשבונות וכספים.

בפועל, אם אתם רוצים לוודא שהניהול הפנסיוני שלכם מבוצע כמו שצריך, מומלץ לא לחכות שגופים אחרים יעשו זאת עבורכם, אלא לקחת אחריות על הנושא ולטפל בו בהקדם. לשם כך תוכלו לפנות לחברות העוסקות באיתור כספים אבודים, לתת להם הרשאה ולקבל דוח מפורט אודות קרנות הפנסיה הרשומות על שמכם.

מה עושים לאחר איתור הקרנות?

השלב הבא הוא לאחד את הכספים מכל הקרנות לקרן פעילה אחת. איחוד הקרנות זו הזדמנות טובה לבחון את תנאי הפוליסה ולראות האם ניתן לשפר ולהוזיל עלויות, וכך תוכלו לחסוך משמעותית בדמי הניהול והעמלות ששילמתם עד היום.

 

בסופו של דבר, איחוד קרנות פנסיה מאפשר לכם גם לקבל תמונה מלאה אודות מצב החשבונות הפנסיוניים שלכם וגם פותח הזדמנות לבצע בחירה מחודשת ומושכלת של קרן הפנסיה שתוכל לתת לכם את התנאים הטובים ביותר.

שיחת ייעוץ ללא תשלום בהישג ידך!

דילוג לתוכן