כתבו לנו בוואטצאפ

058-888888

072-397-2399

התקשרו עכשיו!

כתבו לנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה ההבדל בין פנסיה תקציבית לפנסיה הצוברת?

כולנו מכירים את המושג "פנסיה" וכולנו יודעים שאחרי גיל הפרישה שלנו נוכל להנות מהכספים שנצברו לנו שם. אולם, לצד הידיעה וההיכרות עם המושג פנסיה, לא רבים מאיתנו מכירים את קרנות הפנסיה השונות, איך מופרשים אליהן כספים, כמה כסף נמצא בקרן האישית שלהם וכמובן – איך מקבלים את הכסף בסופו של דבר. בתור התחלה הכנו לכם מאמר בנושא מה ההבדל בין פנסיה תקציבית לפנסיה הצוברת? עם תום הקריאה, תוכלו להמשיך ולבדוק לאיזו מהן אתם שייכים ומה היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן.

פנסיה תקציבית, פנסיה צוברת, מה זה כבר משנה?

למי שלא התעניין אף פעם בעולם הפנסיה אין באמת מושג מה ההבדל בין פנסיה תקציבית לפנסיה הצוברת, ובהתאם גם אין לו מושג מה מגיע לו ובאיזו צורה מגיע לו. בתור פתיחה נגיד שאנחנו שמחים שהגעתם לכאן, ומקווים שבסוף המאמר כבר תדעו למקם את עצמכם בעולם הפנסיה הפרטי שלכם.

מה ההבדל בין פנסיה תקציבית לפנסיה הצוברת?

אז למעשה מדובר כאן על שתי שיטות איסוף כספי פנסיה כאשר אחת מהן היתה רלוונטית עד שנת 1998 ובוטלה לאט לאט – פנסיה תקציבית, והשניה חדשנית יותר ונכנסה לתוך ארגונים רבים – הפנסיה הצוברת.

לפי שיטת פנסיה תקציבית המעסיק משלם קצבה בכל חודש לעובד אחרי שהוא מסיים את עבודתו בארגון בגיל פרישה. סכום הקצבה נקבע בהתאם לכמה גורמים כמו הותק של העובד בארגון וגובה שכר העבודה שלו. שיטה זו היתה מאפיינת בעיקר מוסדות מדינה וגופים ציבוריים, אך טמנה בחובה סיכון למעביד, שהתחייב למעשה לזכויות העובד עוד לפני שכספי הפנסיה הופכים רלוונטים לשימוש.

זאת לעומת הפנסיה הצוברת

בשיטת הפנסיה הצוברת לעומת זאת, העובד לוקח חלק בהפרשת הכספים לקרן הפנסיה במהלך שנות עבודתו בארגון. המעביד גם הוא ממשיך להפריש לקרן הפנסיה, אך גם העובד נושא כאן בנטל. ההבדל בין השתיים הוא כשמדברים על הפנסיה הצוברת מדברים על כספים רבים שהופרשו, בעצם, על ידי העובד, והנטל מתחלק בינו לבין המעסיק והמדינה. על ידי כך, יכולה להגיע קרן הפנסיה לסכומים גבוהים מאוד אך גם לסכומים נמוכים, בהתאם להפרשות העובד לאורך השנים.

רוצים מידע נוסף על פנסיה, היכנסו ללינק זה:

https://www.moneyv.co.il/משיכת-כספי-פנסיה-לפני-הזמן/

ו!

כבר אלפי ישראלים ביצעו איתור כספים

דילוג לתוכן