כתבו לנו בוואטצאפ

058-888888

072-397-2399

התקשרו עכשיו!

כתבו לנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

משיכת הכספים של הפנסיה שלכם

אנשים רבים תוהים האם ניתן למשוך את כספי הפנסיה בטרם הגיעו לגיל הפרישה שלהם (גברים 67 נשים 62). יש להבין שכל משיכת כספי פנסיה היא פעולה שכרוכה בתשלום של קנס של 35% על הסכום הכללי שנמצא בחיסכון. אמנם מדובר על קנס רציני מאוד אך עדיין ישנם מקרים בהם אנשים יוכלו לבצע משיכה של כספי הפנסיה וזה יכול לקרות מפאת מחלה של בן משפחה, הזדקקות לסכום כסף גדול ועוד. מצב כלכלי קשה של עובד עשוי לדחוק אותו לבצע משיכה של כספים מקרן הפנסיה מה שעשוי לפגוע במצבו ברגע שיגיע לפרישה.

מהם כספי הפנסיה למעשה

מדובר על כספים אשר מורכבים משני אלמנטים עיקריים. מצד אחד, כספי התגמולים ומצד שני כספי הפיצויים. הסוג הראשון הוא כספים שמופרשים על ידי המעסיק והעובד מדי חודש ומגיעים את קרן הפנסיה, זאת על מנת להבטיח תשלום של קצבה חודשית לאחר הפרישה לפנסיה. משיכה של כספים אלו תחייב במס של 35%. כספי הפיצויים ניתן למשוך עד לתקרה מסוימת שהינה פטורה ממס. תקרת המס מורכבת שכר העובד על כל שנת עבודה או במקרים אחרים יקבע מס הכנסה את גובהה.

בשנה האחרונה (2018) תקרת הפיצוי עומדת על כ- 12,000 ₪ שניתן על כל שנת עבודה. אם מדובר על שכר עבודה נמוך אז פקיד השומה יוכל להגדיל את הפטור שמגיע על כספי הפיצויים. היות וזה המצב אז ניתן להניח שמי שיקפיד להפקיד כל חודש כספים לקרן הפנסיה יוכל ליהנות מהפירות בבוא היום כאשר הוא יפרוש לפנסיה.

מה קורה כשמושכים את הכספים לפני הזמן?

כספי הפנסיה מיועדים לתקופה שלאחר הפרישה ובמידה ונחליט למשוך מהם לפני הזמן, נפגע בזכויות שלנו ואנו עלולים להפסיד כסף רב. מי שסיים לעבוד בקום עבודה ורוצה למשוך את הכסף שהצטבר יהיה עליו להמתין כחצי שנה על מנת שהמעסיק יתחיל להפקיד לו כסף לפנסיה. על מנת לבצע את המשיכה לפני הזמן יש להצטייד במכתב שחרור מהמעסיק במידה והוא מתכנן למשוך גם את כספי הפיצויים. בנוסף לכך, יהיה עליו לפנות אל החברה שמנהלת את הקרן ולמלא את הטפסים הדרושים.

כמו כן מניב מבנתי איתור פוליסות ביטוח לפי תעודת הזהות שלכם, למקרה ואתם מעוניינים לעשות סדר גם בזה.

כבר אלפי ישראלים ביצעו משיכת כספי פנסיה

 

דילוג לתוכן