כתבו לנו בוואטצאפ

058-888888

072-397-2399

התקשרו עכשיו!

כתבו לנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

איך נמשוך את כספי הפנסיה ללא מס?

פדיון כספים של הפנסיה

 

כל אחד מכיר את התחושה המשחררת הזאת של לעזוב מקום עבודה ישן ולצאת לדרך חדשה. יכול להיות שמדובר על מקום עבודה שביליתם בו את השנים הכי יפות שלכם, או שמדובר על מקום עבודה זמני אשר בעיקר העברתם בו את הזמן עד שתגיע הזדמנות טובה יותר. בכל מקרה, מהרגע שעזבתם את המקום, יתכן ותרצו למשוך את כספי הפנסיה שלכם על מנת לנצל אותם לטיול גדול מסביב לעולם, סכום ראשוני להשקעה כלשהי או סתם רצון לשמור את הכסף בהישג יד. אך על מנת לעשות זאת, חשוב להבין תחילה את כל הפרטים הקטנים הכרוכים בכך.

כל מה שמעולם לא סיפרו לכם לגבי משיכת כספי הפנסיה שלכם

קודם כל, חשוב להבין כי הכספים בקרן הפנסיה מחולקים לכספי פיצויים וכספי תגמולים. רוב האנשים בוחרים לבצע את משיכת כספי פנסיה שלהם, היות ומדובר על כספים שניתן למשוך ללא שום עלות וללא שום קנס. נכון לשנת 2017, ניתן למשוך כספי פיצויים עד לגובה של 12,200 ₪ עבור כל שנת עבודה, ללא צורך לשלם על כך מס. החלק השני של קרן הפנסיה מורכב מכספי תגמולים, מדובר על הכספים שהופקדו הן על ידי המעסיק והן על ידי העובד לקופת הפנסיה. אלו הם הכספים אשר יופרשו עבורכם כאשר תגיעו לגיל הפרישה הקבוע בחוק. ניתן למשוך את הכספים האלו כסכום חד פעמי, אך סכום זה יהיה חייב במס של 35%. לכן מי שלא חייב את הכספים ברגע זה ממש, מומלץ לו להסתפק בכספי הפיצויים ולהשאיר את כספי התגמולים לשעה חשוכה יותר.

האם כולם מחויבים לשלם מס של 35% עבור משיכת כספי התגמולים בטרם עת?

ישנם אנשים הזכאים למשוך את כספי התגמולים שלהם בטרם גיל הפרישה מבלי לשלם עליהם את המס המפלצתי. ישנם 4 תנאים שיש לעמוד בהם על מנת לקבל את זיכוי המס המבוקש. התנאי הראשון הוא מוות, במידה והמבוטח נפטר המוטבים שלו יוכלו למשוך את הסכום ללא תשלום המס. התנאי השני הוא נכות בגובה של לפחות 75%. התנאי השלישי – הכנסה חודשית של שני בני הזוג אינה עולה על שכר המינימום ולבני הזוג קיימים ילדים עד גיל 18. והתנאי האחרון – במידה וההוצאות הרפואיות של המוטב מגיעות למחצית מההכנסה השנתית שלו. כמו כן, חשוב לציין כי אנשים אשר נפתחה עבורם קרן פנסיה לפני שנת 2000, זכאים למשוך את הכסף ללא תשלום מס בתנאי שהם עברו לעיסוק עצמאי או מחפשים עבודה מעל חצי שנה.

דילוג לתוכן