כתבו לנו בוואטצאפ

058-888888

072-397-2399

התקשרו עכשיו!

כתבו לנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

איך לחסוך בתור עצמאיים לקראת הפנסיה?

להיות עצמאי, זה להגשים חלום. כאשר יש לכם עסק עצמאי אתם יכולים לעשות ככל העולה על רוחכם, כי אין מעליכם מנהל שיגיד לכם מה לעשות. אך כל בעל עסק עצמאי צריך לדאוג לכספי הפנסיה, וזאת בניגוד לשכירים שהפרשות הפנסיה שלהם באות מהמשכורת שלהם כשכירים. במאמר זה, נציג בפניכם מספר טיפים כיצד לחסוך עבורכם את הפנסיה לשנים הבאות.

למה צריך לחסוך פנסיה?

עצמאים רשאים לעבוד כרצונם ולצאת לפנסיה כרצונם, אך על פי חוק, כיום כל עצמאי מחויב להפריש לעצמו את הפנסיה. חוק זה הגיע עקב כך שעצמאיים רבים מצאו את עצמם בגיל הפרישה ללא פנסיה, ולכן הם לא מצליחים להתפרנס בכבוד לאחר שהם יוצאים לגמלאות. כדי למנוע מצב שבו גרים פנסיונרים ללא בית, ללא כסף וללא תמיכה כלכלית עבורם, חשוב שהם יפקידו עבור עצמם את הכסף לקרן פנסיה מסוימת.

כיצד כדאי לחסוך את הפנסיה?

ראשית, עשו עבורכם תכנית, כך שלא תחרגו ממנה ויהי מה. קחו אחוז מסוים מהמשכורת שלכם והפקידו אותו לקרנות הפנסיה, או סכום כסף נמוך שתפקידו כל חודש לקרן. לדוגמה:
  • הגדרת סכום – אתם יכולים להגדיר לעצמכם כל סכום מינימום שאתם רוצים, לדוגמה 2000 שקל כמינימום שאתם חוסכים לצד. אתם יכולים להגדיל או להוריד את גובה הסכום בהתאם לאחוזים שאתם מגדירים.
  • הגדרת אחוזים – לדוגמה, 10% מתוך המשכורת נטו שלכם. זאת אומרת שאם אתם מרוויחים 9000 שקל בחודש, אתם שמים בצד 900 שקל.

האם ישנם דרכים נוספות להגדלת הרווח שלנו?

בתור עצמאיים, אתם יכולים לגדול עוד ועוד. מומלץ לבדוק אופציות נוספות להכנסה, לדוגמה, מציאת כספים דרך האינטרנט. בימים אלה קיימת אפשרות לבצע איתור כספים אבודים ולבדוק אם מגיעים לכם כספים כחוק שאתם לא יודעים עליהם. היום ישנם כ-10 מיליארד שקל שהם כספים אבודים. הכסף יכול להיות שלכם, ולעזור לכם לקראת הפנסיה, או בתקופות קשות שבהם אתם לא מסוגלים לחסוך עבורכם כסף לקופת הפנסיה. צרו קשר כעת, וקבלו ייעוץ והכוונה לגבי הפנסיה שלכם.
דילוג לתוכן