כתבו לנו בוואטצאפ

058-888888

072-397-2399

התקשרו עכשיו!

כתבו לנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

שמעתם בעבר על הר הכסף? זהו למעשה מנוע החיפוש המאפשר לנו למצוא את קיומם של כספים אבודים המגיעים לנו כחוק, כלומר כספים שהמעקב אחריהם אבד לאורך השנים. אלה יכולות להיות, לדוגמה, קרנות פנסיה נשכחות או חשבונות בנק ששכחתם שקיימים אצלכם. היום ישנם כ-10 מיליארד שקלים שנמצאים בקופות הגמל השונות, בקרנות הפנסיה ובחשבונות הבנק האבודים. חלק מהסכום יכול להיות שייך לכם, ולכן כדאי לבדוק זאת.

איך נוצר מצב של 10 מיליארד שקלים אבודים?

ממבט ראשון נראה כי הצירוף "כספים אבודים" נשמע בלתי הגיוני. הרי אנו מקפידים לעקוב אחרי המשכורת שלנו מדי חודש בחודשו. אך למעשה, אין הגבלות לקרנות הפנסיה או לקופות הגמל שאפשר לפתוח במקומות עבודה שונים. כמובן שעל מנת לפתוח את הקרנות הללו, אנו זקוקים לעמוד בחוקים ובתנאי הפתיחה. כך קורה שאדם שעבד בעבודה תקופה מסוימת, עזב מבלי להעביר את כספי הפנסיה שלו לקופה אחרת. וכך בעבודתו החדשה נפתחה עבורו הקופה מחדש בקרן פנסיה אחרת, וכך הקופה הישנה נשכחה. זה יכול לקרות לכולנו. אם יש לכם חשד לכספים אבודים, כדאי שתנסו להיזכר אם עבדתם בעבר במסעדה או בבית מלון. גם אם מדובר בתקופה קצרה בלבד, ייתכן שיש כסף שמגיע לכם.

איך נוצר מצב שקרנות הפנסיה וקופות הגמל לא מזהות למי שייך הכסף?

דבר זה יכול לקרות בכמה מצבים, לדוגמה:
  • שינוי השם – אם קרה שהחלפתם את השם שלכם, ישנו סיכוי גדול שקופות הגמל לא ימצאו את השם החדש במקורות המידע, וכך הכסף לא יהיה שייך לאף גורם.
  • קרוב משפחה שנפטר – הכסף היה יכול להיות שייך לאותו קרוב, אך מאז שהוא נפטר, הכסף נשאר בקופה או בקרן, ללא שום הפרשה.
המצבים שבהם הכסף יכול להגיע למצב שהוא אבוד הם רבים. חשוב למצוא את הכסף הזה, וקיים סיכוי גדול שאנשים רבים לא מודעים לכך שחלק מהכסף הזה שייך להם.
דילוג לתוכן