כתבו לנו בוואטצאפ

058-888888

072-397-2399

התקשרו עכשיו!

כתבו לנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהי קצבה מזכה

רבים מאיתנו מכירים כל מיני מושגים מעולם הקצבאות. קצבת זקנה, קצבת נכות, קצבת אבטלה, קצבת פנסיה או קצבת ילדים הן רחק חלק מסוגי הקצבאות הקיימים במדינה, אך בין אם ידוע לכם ובין אם לא – קיימות עוד קצבאות רבות מלבד אלו שציינו. במאמר הקרוב נבין מהי קצבה מזכה, ונראה למה חשוב כל כך להכיר אותה כבר בשלב מוקדם בחיים.

מה מגיע לי, איך מגיע לי, מתי מגיע לי?

לפני שנבין מהי קצבה מזכה, חשוב להבין את הנושא של קצבאות באופן כללי. אנשים רבים לא מודעים לזכויות שלהם ולא מכירים בעובדה שכספים רבים ממתינים לאיסוף שלהם, בעקבות שלל מצבים שבהם הם נתקלים בחיים. כל מה שצריך לעשות במקרים רבים הוא להגיש כמה טפסים ולקבל את הקצבה שמגיעה לכם, ולהנות מהכנסה שמאפשרת לכם להמשיך את אורח החיים שלכם מבלי תלות למצבים נפשיים, פיזיים ועוד.

מהי קצבה מזכה?

אז כדי להבין מהי קצבה מזכה בואו נתחיל מהגדרה יבשה. קצבה מזכה היא למעשה קצבה שמורכבת מכספי מעביד, קרן פנסיה, ביטוח מנהלים או קופת גמל. קצבה מזכה כוללת קצבת אובדן כושר עבודה, אך אינה כוללת קצבת שאירים. קצבה מזכה בחלקה פטורה ממס, כאשר הפטור עמד בעבר על עד 49% מסכום הקצבה. ב-2019 נכנס תיקון לקצבה מזכה שמוסיף פטור נוסף של 3%, ותיקון זה אף צפוי להתעדכן בשנת 2025 לעד 67% פטור ממס.

הזכאות לפטור ממס עבור קצבה מזכה מיועדת לאנשים שהגיעו לגיל הפרישה, כלומר גיל 62 עבור נשים וגיל 67 עבור גברים, או עבור אנשים שפרשו פרישה מוקדמת בגין סיבות של נכות רפואית תמידית, בשיעור של 75% לפחות. הזכאות תיקבע לפי המאוחרת מבין שתי האפשרויות לפטור.

איך מקבלים קצבה מזכה?

במקרה של דרישה לקבלת קצבה מזכה, ניתן להשיג ולהגיש את הטפסים הדרושים לבד, אך ניתן בהחלט להיעזר בשירותים של מגוון חברות שיעשו את הכל עבורכם. היות ומדובר כאן על הליך בירוקרטי לא פשוט, פעמים רבות מומלץ לשלם עבור שירותים כאלו, שיגרמו לתהליך קבלת קצבה מזכה להיות מהירים ויעילים הרבה יותר מאשר אם תגשו לתהליך בעצמכם. שיהיה בהצלחה!

כבר אלפי ישראלים ביצעו איתור כספים

דילוג לתוכן