כתבו לנו בוואטצאפ

058-888888

072-397-2399

התקשרו עכשיו!

כתבו לנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

קרן השקעות פרטית פרייבט אקוויטי(Private Equity Fund) – למי זה מתאים?

אנשים פרטיים בעלי הון כספי גבוה או חברות בעלות סכומי השקעה גבוהים, מחפשים את הדרך להשקיע את כספם באופן חכם. אחת הדרכים הייחודיות להשקעה נקראת פרייבט אקוויטי. מהי קרן השקעות פרייבט אקוויטי איך בנוי מודל ההשקעות שלה? למי היא מתאימה? על שאלות אלה נענה כעת.

מהי קרן השקעות פרייבט אקוויטי?

קרן השקעות פרטית פרייבט אקוויטי  היא למעשה השקעת הון פרטית במגוון אפיקים ,שאינם נסחרים בשוק ההון (לדוגמה: אג"ח ומניות), אלא  בהשקעות הון בחברות למשך מספר שנים. סוגי ההשקעות כוללות בין השאר: מיזמים פרטיים, אשראי צרכני, חברות סטרט-אפ , נדל"ן לפיתוח, נדל"ן מניב פרטי או מסחרי  גלובאלי (כגון: השכרת דירות, נדל"ן מסחרי מניב כגון קניונים, רשת חניונים, רשת דיור מוגן, תיירות Air BNB ועוד ),                  או השקעה באופן ישיר בחברה מסוימת. 

השקעה ייחודית זו צברה פופולאריות רבה ברחבי העולם ויש לה מספר יתרונות מצוינים עבור המשקיעים. למעשה , קרן פרייבט אקוויטי מניבה תשואות בעשרות אחוזים לאורך מספר שנים, מהן תוכלו להנות בתום תקופת ההשקעה. בנוסף הקרן מאפשרת במקרים מסוימים לקבל הטבות במס על רווחי הון . מאחר וההשקעות הללו הן בפרויקטים בהם מעורבים מומחים בתחום, ניהול ההשקעות מתבצע על ידי גופים ואנשים בעלי תכנית כלכלית אסטרטגית למימוש הצלחת הפרויקט והתשואה שתקבלו ממנו.  

איך בנוי המודל של פרייבט אקוויטי?

המודל של קרן השקעה פרטית מתבסס על מנהל הקרן שהינו אדם פרטי או תאגיד המאפשר לשותפים כלליים להשקיע את הונם במטרה להנות מתשואות לאחר סיום של פרויקט או מכירת נדל"ן . השותפים הכלליים במהלך הפרויקט מזרימים כסף לתוך הקרן, אך הכסף אינו נזיל והם מוגבלים מלעשות איתו פעולות עד סיום תאריך היעד שהוגדר מראש. מועד התפוגה של הקרן בדרך כלל מוארך לזמן של עשור ועם אפשרות להארכה כפי שנקבע בחוזה ההשקעה מראש. 

המשמעות היא שמנהל הקרן יכול להשתמש בכספים המושקעים עבור הפרויקט והמשקיעים הכלליים יקבלו בתום תקופת ההשקעה את כספם חזרה בתוספת התשואות לאחר ניכוי דמי ניהול לאחר שהסתיים הפרויקט. 

האם זהו מודל עם סיכונים?

המודל של קרן פרייבט אקוויטי הוא מודל שיש בו סיכונים, אך מאחר ויש למנהלי ההשקעה אסטרטגיה כלכלית ברורה, הסיכונים נלקחים בחשבון ומנהל התיק מבצע פיזור נכון של ההשקעות במטרה להימנע מהסיכונים שנלקחו בחשבון. 

האם קרן השקעות פרייבט אקוויטי מתאימה לכל אחד?

קרן פרייבט אקוויטי מתאימה לכל מי שיש לו הון כספי שהוא רוצה להשקיע אותו והוא לא זקוק לנזילות שלו בתקופה הקרובה. בדרך כלל מדובר על הון שניתן להשקיע באופן מיידי או בפעימות שנקבעו מראש. על המשקיעים לקחת בחשבון שלא יוכלו להשתמש בכסף במהלך תקופת ההשקעה. המשקיעים יוכלו לראות את התזרים של קרן ההשקעות, אך לא יוכלו לבצע פעולות או להוציא את הכסף לפני סיום הפרויקט. 

דילוג לתוכן