כתבו לנו בוואטצאפ

058-888888

072-397-2399

התקשרו עכשיו!

כתבו לנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהי משיכת כספי פנסיה ללא מס וכיצד ניתן לבצע אותה?

הפנסיה חשובה להתקיימותנו גם בגיל שבו איננו יכולים לעבוד כבימי צעירותנו. מסיבה זו העובד והמעסיק דואגים להפריש את הכסף מדי חודש, כדי שברבות השנים יצטבר בקרן הפנסיה של העובד סכום נכבד שיוכל לכלכלו. בדרך כלל ניתן לקבל את כספי הפנסיה רק כשמגיעים לגיל 60 או כאשר מגיעים לגיל פרישה. ועדיין, במקרים מסוימים יעדיף העובד למשוך את הכסף לפני הזמן, והוא יתחיל להתעניין בדרך שבה יוכל לבצע משיכת כספי פנסיה ללא מס, שכן משיכת הכסף ללא אישורים מתאימים יכולה לגרור למס של 35%. כיצד ניתן לבצע משיכת כספי פנסיה ללא מס לעתים נקלע האדם למצוקה כלכלית שכדי לצאת ממנה, הוא נאלץ ליישם את כספי הפנסיה שלו עוד בטרם הגיע לגיל הפרישה. ישנן כמה דרכים שבהן ניתן למשוך את הכסף מבלי לשלם את המס הגבוה:
  • הכנסות מועטות – המבוטח יכול למשוך את כספי הפנסיה שלו ללא מס אם הוא או בת זוגו משתכרים בשכר מינימום לחודש. במקרה זה ניתן יכול המבוטח למשוך את הסכום שהוא ההפרש בין תקרת המינימום לבין הכנסתו. כמו כן, אם למבוטח יש ילד קטין, תקרת המינימום שלו תהיה כפולה, והוא יוכל למשוך סכום כסף רב יותר ולהשתמש בכסף כדי לסגור מינוס ולשלם את חובותיו.
  • משיכה במקרה של נכות – ניתן לבצע משיכת כספי פנסיה ללא מס במקרה שבו למבוטח או לקרוב משפחתו נקבעה נכות קבוע של 75% לפחות, בעקבות מחלה או תאונה.
  • משיכה בגין הוצאות רפואיות – אם המבוטח מוכיח שעליו להוציא כסף רב עבור טיפולים ותרופות שלו או של קרוב המשפחה שלו בעקבות מחלה, הוא יכול למשוך את כספי הפנסיה מבלי לשלם את הקנס.
  • משיכה במקרה של פטירה – אם המבוטח נפטר, יכולים השארים למשוך את כספי הפנסיה.
הפנסיה ככסף אבוד לפני שמחליטים על משיכת כספי פנסיה ללא מס, כדאי לדעת שלעתים ניתן לגלות כספי פנסיה שנשכחו במסגרת ביצוע איתור כספים אבודים. אם עבדתם פעם בעבודה מזדמנת, סביר להניח שנפתחה לכם קרן פנסיה שאינכם מודעים אליה. תוכלו לפנות לגורמים מקצועיים כדי לאתר את הכסף או לבחון את תלושי המשכורת החודשיים שלכם בחיפוש אחר קופת גמל שנפתחה עבורכם לפני שנים רבות, ואינכם מודעים אליה.
דילוג לתוכן